Leta i den här bloggen

fredag 2 november 2012

Nostalgisk Jul

Ett julkort i traditionella julfärger med rött, grönt och brunt!




Blommorna kommer från YouDo och de gröna utstansade bladen kommer från en Martha Stewart stans. Den stansen är så användbar och dekorativ, en ny favoritpryl i pyssleriet!




Textstämpel från Magnolia och vintagebilden kommer från ett klippark, kapsylbild från Panduro. Pappret med rött glitter är från MME- Lost & Found.




Här ser man kapsylbilden i närbild! Jag tycker att det är en jättekul idé att använda återanvänt material till kort och andra alster, detta är ju både ett roligt och snyggt sätt! Finns fina stämplar som är anpassade för detta ändamål oxå, bland annat från Vilda Stamps. Här och här ser ni dem!

Jag träffade en trevlig tjej från Engströms Artstudio på mässan som var i Göteborg nu i helgen. Hon höll i en workshop och visade lite kul grejer med Glimmermists från Color Shine. Dessa sprayade hon på Mistables papper från Pink Paisly (hur coolt som helst) och då blev det ju ett litet överflöd av mistfärg... Vad gjorde hon då? 

Jo, hon torkade av mistfärgerna från själva scrappappret med vanligt hushållspapper, lät det torka och gjorde sedan urfina snurrblommor av dem! Då blev det ju i precis samma nyanser som själva layouten dessutom! Smart smart smart!



Stansen som jag har använt till sidorna kommer från Fiskars. 

Ha en trevlig helg., 
Själv skall jag kurera mig och "de två små" från feber och förkylning som vi råkat på!
Ojoj, där fick jag till ett rim oxå!:)
Hoppas ni har det bra!

3 kommentarer:

  1. Fint julkort i härliga julfärger.
    Kul att du gillade mina ängelkort,
    här får du länken till sidan där jag köpte ängelbilderna.
    Må gott.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Men....
    Glömde klistra in länken..
    http://www.cchobby.se/designpapper-5-ark_2.aspx
    Hoppas att det funkar.
    Kram!

    SvaraRadera