Leta i den här bloggen

söndag 4 mars 2012

Monokromatiskt kort i turkos!

Veckans utmaning på julkortsbloggen lyder som följer: "Gör ett monokromatiskt kort i en icke traditionell julfärg"


Jag valde att göra i turkosa nyanser...
Cardstock från Bazzill
Mönstrat papper från My Minds Eye- "12 Days of Christmas- Wrap it Up"


Magnoliastämpel: "Tilda with Hellebores"- Sweet Christmas Dreams Collection


Bokstäverna och hörnen är utstansade i ett sk. Core´dinations paper. Det är ett effektpapper, som i detta fallet, är i två lager. På detta kortet har jag använt sandpapper för att få fram effekten av pappret som ligger undertill. Man kan också riva, embossa.. ja det är kanonkul!


Infärgade pappersblommor från YouDo, utstansade små minihjärtan...


Jag är INTE nöjd med färgläggningen.., håller på att försöka förnya min teknik på att färglägga med distresserna., få till blänk i hårsvallet mm.. men huuu vad det blev kasst.. Skam den som ger sig! Jag får öva öva öva! -och kanske gå en kurs?

Ha det fint alla vänner!

6 kommentarer:

  1. Supersnyggt ju! Och jag som precis satt och tänkte att gud vad fint färglagt :D haha, jag är urdålig på att få till nyanser när jag färglägger, du har ju lyckats helbra =) Och så fräscht med ett turkost julkort.

    SvaraRadera
  2. Snyggt kort i härlig färg och jag tycker din färgläggning är jättebra!!
    Va ska du då tycka om min?? :)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jättefint kort du gjort. Häftig färg och fin stämpel.
    Tycker att du gjorde färgläggningen jättebra!
    Kram på dig! /Malin!

    SvaraRadera
  4. Snacka om otraditionell julfärg!!!
    Men läckert blev det.....
    Ha det!

    SvaraRadera
  5. Jättefint kort i
    en härlig färg.
    Ha det gott!
    Kram Lisa

    SvaraRadera
  6. Superfint kort, fantastiskt snygg ojulig färg och söt stämpel.

    SvaraRadera